2022年2月26日 星期六

跌市好文轉貼

 Ivan Li李聲揚


[小奇蹟日]至於美股嘅,仲好笑。但,我都話,驚都冇撚驚過啦。有冇老點你?咁你話而家美期又跌緊嘅,另一回事啦。但,刁,明明個個都睇得一日半日,而家又忽然扮長線投資者?「我啲蘋果 迪十尼 JP Morgan仲升緊幾倍添」


1. 講到尾,我唔明點解仲係咁多人,覺得自己可以在個過山車之中左穿右插。得罪講句,你得嘅,你發咗達,係我跟你學嘢啦。但明明大家都試過,係知道唔得的。但偏偏仲係想做到呢樣嘢


2. 背後嘅心態我明嘅,因為想要「安全感」。都話 「人事每天多變更 誰亦盼望有一些預感廿」。但,「煩惱似春風秋雨,季節又似人生」 嘛


3. 好,講TVB太老土,講英文型啲。You want 英文I give you 英文,好好記住:


4. Uncertainty is the only certainty there is, and knowing how to live with insecurity is the only security


5. 確定?如果有確定,你就係拎緊10年美債嘅2厘息啦。


6. TLDR:納指熊市喎,咁我點?即時止蝕?定反手造淡?你一晚就輸6%啦。


7. 但認真,四樣嘢


8. 第一樣,我到而家都唔明,做乜啲友覺得啲股票,係要不停「睇住」的。你嘅工作一部份就冇計,你做KOL都冇計,或者你做勞蘇基金,咁明知冇用,但都要有個交代,呢啲都明。但自己投資嘅,做乜要「睇住」?你「睇住」又點?睇住佢點?你睇多幾下幫到烏克蘭集氣?定你覺得你睇多啲,決定就好啲?明顯地就唔係啦。甚至我敢話,你睇得越多,表現就越差。有實驗做過。我做手術成個月,一日可能只係望一次啲倉位。咁固然都會輸錢,但難道你睇多幾次,表現又會好過我?正如我呢排好多時十二點就訓,一樣訓得安心。


9. 第二樣,即係,你做學院派,講DCF DDM甚麼,discounted cashflow,個discount rate 大咗,所以加息,債息高咗(但,邊個話加息長債債息實升?火過當住係先),不利估值,完仕理解。所以你驚加息,有道理。


10. 我好想問一個好簡單嘅問題:俄羅斯打殘咗烏克蘭,歐美制裁甚麼。會重創俄羅斯經濟,我明(當然係咪應該跌50%呢,就……)。烏克蘭經濟重創,我都明。但,即係,以上種種,會唔會令蘋果賣少咗好多iPhone?定WalMart賣少咗嘢?就算會有成本影響(甚麼晶片撚原油撚嗰啲),咁既跌幅,乜都反映晒啦。所以,除咗啲Franz Ferdinand 等射核彈外,大家都知,只係氣氛,係咪?


11. 咁亦即係,絶大多數人,都係任人點,畀個市場牽住行的。即係,你話間公司前景唔掂,就好難搞。但只係情緒上落,就好簡單,因為無數咁多次都見到,實係greed and fear,鐘擺兩邊。咁你當然係唔好畀佢拉住走。


12. 當然有啲人話,「等市場定返先買」。市場定番,仲到你買?況且,點先叫定返?2020年3月,到而家,都仲日日死緊人,幾時「定返」,甚至有啲友話,「2008年只係靠印銀紙根本冇解決問題」,咁幾時先解決?


13. 無數咁多次都畀你見到,就梗係最唔「明朗」嗰時先最好機會買。但當然,講就易,嚇到櫃屎時,邊敢買?2020年3月我都唔敢,但呢排就敢(不過冇乜錢),咁所以好簡單,退而求其次,唔買,都唔好走去沽嘛。


14. 然後帶到第三點,一路好爭議嘅一點。但我依然覺得,止蝕多撚餘。


15. 都唔好講2020年3月嗰啲市況。就計星期四晚,我又走去止蝕?納指低位一日都彈返6%咁滯。你等於一日輸多咗6%。仲要分分鐘之後有排升。況且,你「止蝕」後,幾時入返市?又等「明朗」嗰時?普京好似七十未夠,習生都好似係。你想等到幾時先明朗?


16. 當然呢個「不止蝕」,絶對係反主流(但,主流is overrated啦,正如冇人覺得我搞個Patreon會成功),「咁有機會輸清喎」,係架,會架。但,我贏嘅夠多咪得。好多人就係有呢種奇怪嘅潔癖,覺得買股票不能輸錢。但你拍得拖就會遇到人渣的。


17. 況且,隻嘢,100蚊跌到80蚊,有人話「止蝕」。「但如果我20蚊買呢?」。菩堤本無樹,明鏡亦非台。根本冇撚蝕,何來有得止?


18. 呢度帶到另一個問題,做乜你咁多蝕要止?咪因為你舊年先仆去買。我啲嘢係再之前買落嘅,自然無蝕可止。好啦,咁你話,屌,知你巴撚閉啦早早買蘋果啦,咁但已過去的不可再,今天只可億起嘛。咁,幾時嚟多次低位畀你買?咪就係而家!


19. 取後一樣,「熊市」亦係多撚餘。我到而家,都唔係好知啲人講「熊市」,即係乜。當熬你問我,我就知。牛市即係江振誠,起雙飛,人頭馬一開好事自然來。二世古,懷石。熊市即係譚仔,你個黃面婆(或大肚腩老公),香蜜湖,橋咀島。


20. 但量化呢,哦,有人講「技術性熊市」,而我唔知有點「唔技術」嘅熊市。但OK,同情地理解,高位跌一成就調整,跌兩成就熊市嘛。都係一個名詞啫。


21. 但,你話我知熊市,哦,又如何?用途係乜?基木上係廢的。仲要我功力浮厚咋,換著啲小朋友,你害咗佢添


22. 此話何解?如果你證明到,原來「熊市」,跌完20%,之後就實會繼續跌,咁就好有用。但係咪事實?明顯唔係。咁即係跌完20%後,係繼續跌多,定彈返多?好似都冇人話你知(陣間話你知)


23. 好簡單,納指,屌,昨晚,咪熊市咯。掂一掂。高位跌咗20%。咁我點?又去「止蝕」?熊市喎。但就係掂一掂,即時就低位大反彈。證明呢啲訊息,害人不淺。


24. 好啦,你真係想知嘅,到底熊市後,再跌多,定反彈多?


25. 咁好簡單,一個好簡單嘅常識,但我發好多人係冇常識嘅:股市呢,係長升嘅。至少美股係。


26. 當然你要講Franz Ferdinand 嘅,慢慢。你可以日日去沽空美股的,發達話我知。


=====

重出江湖!Ivan Patreon 已經2000人訂!多謝大家!比別人知得多。subscribe now(bityl.co/9CyV) ,可以睇返晒以前嘅文。港美市場評點,專題號外,每日一圖,好文推介。每星期6篇,月費100. 畀年費仲有85折,

沒有留言:

張貼留言